Oatmeal

Iets langer de tijd hebben om nog even voor te snoozen in de ochtend? Deze oatmeal geeft je daar iets meer tijd voor! (Al kan je natuurlijk beter gelijk je bed uit gaan, maar goed dat even terzijde). Je kunt tevens eindeloos variëren, dus saai zal het niet worden!


Voedingswaarde per persoon: 170 kcal, 6 gram eiwitten, 16 gram koolhydraten, 7 gram vetten, waarvan verzadigd 1 gram en 8 gram vezels.



Bereidingstijd: circa 5 minuten


Ingrediënten

  • 15 gram havermout

  • 2 el (15 gram) lijnzaad

  • 150 ml ongezoete amandeldrink

  • 100 gram aardbeien









Bereidingswijze

  1. Plak een glas en stop hier de havermout en lijnzaad in. Schenk de amandeldrink erover.

  2. Zet het glas in de koelkast voor circa 8 uur. Snijd de aardbeien en leg dit erboven op.


Variatietip:

Natuurlijk ook erg lekker met ander fruit! Wat dacht je van frambozen of een kiwi?

In plaats van de ongezoete amandeldrink kun je ook gebruik maken van ongezoete haver- of sojadrink

28 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven