Banaan-appel-koek-brood-ding

Op zoek naar een lekker ontbijt/ lunch? Smeer hier bv. een dun laagje pindakaas 100% pinda's op, heerlijk! Maar zonder smeersel is het ook een heerlijk tussendoortje.


Recept voor 12 porties.

Voedingswaarde per portie (met eiwitpoeder): 104 kcal, 7 gram eiwit, 13 gram koolhydraten, 2 gram vet, waarvan verzadigd 0,7 gram en 2 gram vezels.

Voedingswaarde per portie (zonder eiwitpoeder): 103 kcal, 4 gram eiwit, 15 gram koolhydraten, 2 gram vet, waarvan verzadigd 0,7 gram en 2 gram vezels.



Bereidingstijd: circa 50 minuten


Ingrediënten

  • 2 bananen

  • 3 eieren

  • Kaneel

  • 180 gram volkorenmeel (vervang evt. 50 gram door eiwitpoeder)

  • 1 zakje bakpoeder

  • 20 gram cacaopoeder

  • Optioneel: 1 tl vanille aroma


Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 180 °C.

  2. Snijd de banaan, meng met de eieren en voeg een snufje kaneel toe. Mix met het volkorenmeel (en evt. eiwitpoeder), bakpoeder, cacaopoeder en evt. de vanille aroma. Meng alles goed door elkaar.

  3. Schil de appen en snijd in kleine blokjes. Roer de appel door het mengsel heen.

  4. Doe het beslag in een cakevorm en zet in de oven voor circa 40 minuten. Let op: het kan verschillen per oven hoe snel het gaat, controleer af en toe met een satéprikker of het klaar is.


Tip:

Ook heerlijk met wat noten er doorheen!


25 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven