top of page

Andijviestamppot

Het is weer winter! Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar bij mij staan de stamppotten weer vaak op het menu! Hoe kan je deze nou net iets gezonder maken? Dit recept is voor 4 personen. Let op: dit is nog zonder stukje vlees/ vegaproduct.

Voedingswaarde per persoon: 208 kcal, 6 gram eiwit, 38 gram koolhydraten, 2 gram vet, waarvan verzadigd 0,4 gram en 7 gram vezels.



Bereidingstijd: circa 30 minuten


Ingrediënten

  • 500 gram aardappelen

  • 500 gram pastinaak

  • 250 gram andijvie

  • 150 gram tomaat



Bereidingswijze

  1. Schil de aardappelen en pastinaak. Snijd in grove stukken. Zet een pan water op het vuur en kook het voor circa 15-20 minuten. Snijd ondertussen de tomaten in kleine stukken. Prik even met een vork erin om te controleren of ze gaar zijn. Giet vervolgens het water af.

  2. Stamp de aardappels fijn met een stamper en voeg de rauwe andijvie toe. Stamp verder. Voeg als laatst de tomaten toe en schep dit door de stamppot heen.

  3. Maak eventueel op smaak met kruiden.


Tip:

  1. Serveer met een lekkere vegetarische burger of kipfilet.

  2. Je kunt ook kalkoenblokjes opbakken en door de andijvie mengen!


11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page